بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه
سرخط خبرها

سرلشکر سلامی: دشمن امروز در اوج ضعف قرار دارد | دیپلماسی بدونِ قدرت کارساز نیست

  • کد خبر: ۱۷۹۹۸۰
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
سرلشکر سلامی: دشمن امروز در اوج ضعف قرار دارد | دیپلماسی بدونِ قدرت کارساز نیست
فرمانده کل سپاه گفت: امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری رو به زوال است و دشمن امروز در اوج ضعف قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در بیست و چهارمین مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه با تسلیت ایام عزا و اسارت آل الله با اشاره به ابعاد مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در چهار دهه اخیر تاکید کرد: امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) با مدیریت و هدایت‌های هوشمندانه و مدبرانه ایران اسلامی را از رود نیل تحریم، تهدید، فشار اقتصادی، فتنه‌های بزرگ و جنگ‌های روانی عبور دادند.

وی افزود: امام خامنه‌ای با مدیریت دقیق‌شان به ما انبساط خاطر دادند و دشمنان را مایوس کردند. ایشان بدون ذره‌ای میل به دشمن، در مقابل مستکبرین عالم ایستادند و گویی این موضوع به ولایت فقیه الهام شده بود.

فرمانده‌کل سپاه با اشاره به عملکرد درخشان سپاه از ابتدای تشکیل این نهاد انقلابی تاکنون گفت: تصویری که از سپاه تا به امروز ارائه شده است؛ عمیق، درخشان، امیدبخش، الهام‌آفرین، حرکت‌آفرین و رو به جلو  می‌باشد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) روحیه جهادی را در بین مسلمانان عالم تقویت کردند؛ گفت: حاکمیت جهان اسلام قدرت می‌خواهد و اگر مسلمانان ضعیف باشند حذف خواهند شد. جهان اسلام امروز یک مفهوم اساسی است؛ حال آنکه در گذشته به‌صورت دقیق این مفهوم محقق نشده بود.  

وی با اشاره به شرارت‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در سراسر جهان گفت: امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری رو به زوال است و دشمن امروز در اوج ضعف قرار دارد. اگر به تاریخ ۴۵ ساله اخیر نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که هرچه پیش می‌رویم دشمنان ما ضعیف‌تر و ما و محور مقاومت قوی‌تر می‌شویم.

فرمانده‌کل سپاه افزود: آمریکا در افغانستان ستونی از تجهیزات نظامی را بر جای گذاشت و فرار کرد و این نشان می‌دهد که استکبار جهانی در طول زمان ضعیف‌تر شده است. اسراییل هم نسبت به سال ۱۹۶۷ ضعیف‌تر و حزب‌الله از آن زمان قوی‌تر و تجهیزات و ادواتش بهتر و به روزتر شده است.  

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه هر چند گزینه برتر دیپلماسی است، اما دیپلماسی بدون محتوای قدرت کارساز نیست، عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی و محور مقاومت در مقابل آمریکا، اسرائیل غاصب و همپیمانانش در منطقه دست برتر را در اختیار دارند و این مهم با تدبیر و درایت رهبری معظم انقلاب و مجاهدت و استقامت امت اسلامی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه امروز ساختن جغرافیای سیاسی در جهان سخت‌ترین کار‌ها است که ایران اسلامی این امر را محقق کرده است، گفت: انقلاب اسلامی استکبار را فرسوده کرده و استخوان‌های آمریکا از درون تهی شده است.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه تجربه نشان داده است هر کجا ما با شدت بیشتری با دشمن درگیر بوده‌ایم، قوی‌تر شده‌ایم.

سرلشکر سلامی گفت: داشتن دشمن قوی یک موهبت است و بدون تصور غلبه بر یک دشمن قوی نمی‌توان قدرتمند شد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه در درون حوادث سخت تکوین پیدا کرده است، گفت: قوی بودن سپاه به این دلیل است که مردمک چشم پاسداران قدرت‌های غیر الهی و غربی را ضعیف و بی‌ارزش می‌بیند. قدرت‌های غربی پوشالی هستند و راه اصلی همان جهاد و مقاومت است.  

فرمانده‌کل سپاه با تاکید بر نقش ممتاز مقام معظم رهبری در قرار دادن آمریکا در یک بن بست راهبردی ادامه داد: امروز دشمن به‌خوبی می‌داند که اگر جمهوری اسلامی را تحریم کند، شکست می‌خورد و اگر جمهوری اسلامی را تحریم نکند، باز هم شکست می‌خورد.   

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران قلب قوی و جنگنده دارد و ایمان پاسداران پیروزی را رقم می‌زند؛ تصریح کرد: همه جا و در تمامی عرصه‌ها راه بر دشمن بسته است باید راه این دشمن را ببندید که تا فروریختن کامل استکبار و رسیدن به قله چیزی نمانده است. امروز ما در تمامی ابعاد با دشمن درگیر هستیم، اما به دلیل آنکه ما خیلی قوی هستیم سایه جنگ را حس نمی‌کنیم.  

وی با بیان اینکه دشمن در هر نقطه‌ای حرکت می‌کند به جسم سخت انقلاب اسلامی برخورد می‌کند؛ گفت: دشمن ما رزمنده و مرد میدان جنگ با قلب مستحکم ندارد بلکه ترکیبی از هزاران اپراتور است که پس از ناکامی در عرصه‌های مختلف امروز به میدان ناامیدسازی و ایجاد تردید بین جوانان روی آورده است.

فرمانده‌کل سپاه خاطرنشان کرد: در انجام امور و خدمت کردن به هیچ عنوان پا پس نکشید؛ چراکه سپاه در حوادث رشد کرده و رشد و بالندگی خود را مرهون تجربه کردن شرایط سخت است و از حوادث هراسی ندارد.      

سرلشکر سلامی در پایان با بیان اینکه پاسداری از انقلاب نیازمند جانفشانی و خدمت به مردم است خطاب به فرماندهان و مسئولین سپاه تاکید کرد: در زمینه مردم یاری، محرومیت‌زدایی و کار‌های عمرانی هرچه می‌توانید در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنید؛ پول‌ها به هیچ دردی جز خدمت کردن به ملت بزرگ ایران نمی‌خورند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->